Skip to main content

«Gure tituludunen enplegagarritasunak eta enplegu kualifikatuak lehentasuna dute Deuston»

Bizi garen inguruan gertatzen diren etengabeko aldaketek eta eraldaketek ziurgabetasuna sortzen dute lan inguruan. Ikusten ari gara enpresen kontratazio premiak aldatzen ari direla, eta datozen urteetan ere aldatzen jarraituko dutela. Enpleguaren erronkak eta, bereziki, gazteen enpleguarenak, lehentasuna dute gure helburuen artean, denok kezkatu eta arduratu behar gaituen gaia da.

Enplegu eta Ekintzailetza Foro honen hemeretzigarren edizioa ospatuko dugu otsailaren 20an, 21ean, 22an eta 23an. Foroa adibide egokia da gure tituludunen enplegagarritasunarekin dugun konpromisoa erakusteko. Formatu presentzialaren aldeko apustua egin dugu eta, hala, Unibertsitateko klaustroetan 50 enpresa ditugu; eta formatu birtuala eskaintzen jarraituko dugu, Topaketa hau ikasle ohien elkarte osoarentzat irisgarria izan dadin.

Foroari esker, sektore eta herrialde askotako 100 erakundek baino gehiagok eskaintzen dituzten aukerak bertatik bertara ezagutu ahal izango dira. Aurreko Forotik hona, 1000 lan eskaintza baino gehiago argitaratu dira Unibertsitatearen Enpleguko atarietan.

Berriro ere adierazi nahi dugu prestakuntza funtsezkoa dela garapen profesionalerako. Prestakuntza maila zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa da enplegagarritasuna. Bizi dugun eraldaketa digitalak etengabe birkualifikatzeko konpromisoa hartzera behartuko gaitu.

Deuston gure ikasleengan pentsatuz diseinatzen ditugu politikak. Haien enplegagarritasuna hobetzea hartzen dugu ardatz eta lan merkatuan sartzeko aukera gehiago eta hobeak eskaintzen dizkiegu, bai ikasturte honetan ikasketak amaituko dituztenei, bai lehenago graduatu zirenei. Horretarako, lanbiderako aholkularitza pertsonalizatua eskaintzen diegu, orientatzaileak eta aholkulariak eskura jarrita; zeharkako gaitasunei buruzko prestakuntza jarduerak sustatzen ditugu, lan munduan lehen urratsak ematen ari direnentzat; ekintzailetza proiektuak garatzen laguntzen diegu; eta, urtez urte, unibertsitatearekin lankidetzan aritzen diren erakundeen beharrei eta eskaerei oso gertutik erantzuten diegu.

Bizi dugun ziurgabetasun eta eraldaketa garai honek gehiago hausnartzera behartzen gaitu, hobeto pentsatzera, sortzaileagoak izatera eta teknologiaren aldeko apustua egitera. Erronka horien guztien aurrean, aukera berriak ikusteko gai izan behar dugu.

Juan José Etxeberria, SJ

Deustuko Unibertsitateko errektorea

Errektoreordeak eta Dekanotza-Taldeak enpleguaren arloko erronkak azaltzen dituzte

«Gure gazteei lagun egitea bultzatzen dugu, haien enplegagarritasuna hobetzeko»

Gure Unibertsitatearen asmoa pertsonei lagun egitea da bizitzan zehar dituzten aldaketa prozesuetan, gaitasunetan (ezagutzak) eta jarreretan (balioak) garatu eta hazi daitezen eta enplegagarritasunean islatu dadin.

Lagun egiteko prozesu horren oinarrian ikaskuntza prozesuekin dugun konpromisoa dago, diziplina artekotasuna eta osagarritasuna sustatzeko, beharrezko sendotasun eta malgutasunaren eskutik. Horri esker titulazioen mapa bizia dugu, testuingurura moldatua, etorkizunera begira dagoena eta etengabe eguneratzen dena.

Ikaskuntza prozesu horietan, ekonomia eta gizarte eragileen lankidetzak sekulako garrantzia du asmo handiko praktiken politika garatzeko eta konpromiso estrategiko argia eta erabakigarria izateko titulazio dual berriak ezartzearekin. Horretan guztian azpimarratu behar da zeharkako gaitasunetako prestakuntza eta hizkuntzen erabilera. Biak ala biak garrantzi handiko alderdiak dira enplegagarritasunari begira, mundu globalizatu eta etengabe aldatzen ari den honetan.

Azkenik, azpimarratu behar da bizitzan zeharreko laguntza horrek pertsonen lanbideko garapena duela ardatz eta aparteko garrantzia ematen diola lehenengo lana topatzeari, enplegagarritasunean garrantzizko mugarri baita.

Víctor UrcelayDeustuko Unibertsitateko errektoreordea

«Teologoak behar dira, zalantzarik gabe. Baina Teologia ezagutzen duten profesionalak ere behar dira»

Teologia eta enplegagarritasuna ez dira normalean lotzen. Baina gero eta arruntagoa da onartzea prestakuntza teologikoak areagotu egin dezakeela lanbideko titulazio askoren enplegagarritasun ahalmena. Gertaera erlijiosoak gaur egungo errealitatearen eta beraren bidegurutzeen berri ematen du, besteak beste. Hona hemen datu bat: gizateriaren gehiengoa erlijiosoa da. Gizarte horretan egin nahi diren eraldaketek ez lukete hori alde batera utzi behar. Beraz, gizateriaren alderdi erlijiosoaren berezitasuna, egungo munduaren erronken sustraietan eta garapenean dagoela onartzea eta hori ulertzeko elementuak izatea beharrezko gaitasunak dira jakintza arlo askotan.

Ez da arraroa, horregatik, Teologiak elkarte erlijiosoetatik harantzago ere garrantzia izatea. Giltzarri interesgarriak ematen ditu bere ikuspegia emateko eskatzen zaion tokian. Harrigarria da zenbat gaitan duen zeresana: zelan planteatu osasuna humanizatzetik hasi eta nazioarteko lankidetza goitik behera bideratzera, elkarrizketarako bide berriak pentsatu eta kultura ugariko hirietako bizikidetza erlijiosoa alde batera utzi gabe. Milaka urteko jakituriaren moldakortasunaren adibideak baino ez dira, edozein lanbide aberasten dutenak,, bokazioko sakontasunez egin nahi izanez gero. Teologoak behar dira, zalantzarik gabe. Baina Teologia ezagutzen duten profesionalak ere behar dira.

Francisco José Ruiz Pérez, SJTeologia Fakultateko dekanoa

«Gero eta teknologikoagoa den munduak inoiz baino ingeniari gehiago behar ditu (gizonezkoak eta emakumezkoak)»

Ingeniaritzaren esparruan bi erronka bereiziko nituzke enplegagarritasunari dagokionez. Lehenengo eta behin, profesionalen eskaera eskaintza baino askoz handiagoa den sektorean, bokazio zientifiko-teknologikoak garatzea funtsezkoa da gazteen artean. Beste alde batetik, inguru oso aldakorrean gaude murgilduta eta iraganeko, egungo eta etorkizuneko beharrizanei erantzuteko gai diren profesionalak prestatzea sekulako erronka da.

Etorkizuneko ingeniariek, nahitaez, aldaketetara egokitzeko gaitasun handia, ingeniaritzako eta beste arlo batzuetako diziplina desberdinen arteko ezagutzen hibridazio egokia egiteko erraztasuna eta teknologia digitaletako gaitasun sendoa izan behar dute. Unibertsitateko prestakuntzako hasierako etapetako eta bizitzan zeharreko prestakuntza osoan zehar, unibertsitatearen eta enpresaren arteko lankidetza eraginkorra funtsezko tresna da enplegagarritasunerako.

Asier PerallosIngeniaritza Fakultateko dekanoa

«Pertsonen beharrizan biopsikosozialei erantzungo dieten humanizazio ereduetarantz jo behar dugu»

Gaur egungo gizarteak osasun esparruan paradigma aldaketak egin beharra azpimarratzen du. Pertsonen beharrizan biopsikosozialei erantzungo dieten humanizazio ereduetarantz jo behar dugu, hazkuntza eta garapena ere kontuan hartuta, patologiez eta gaixotasunez gain.

Osasun Zientzien Fakultatean, erronka horiek ulertu eta behar den bezala erantzuteko prestatzen ditugu ikasleak. Gure eginkizunik nagusiena hau da: profesional konprometituak prestatzea, gaitasun zientifikoak, ikerketakoak eta profesionalak giza dimentsioarekin uztartzeko gai direnak, erabateko osasunaren ikuspegitik eta pertsona ardatz hartuta. Horretarako, ikaskuntza autonomo, aktibo eta esperientzialagoa izaten lagunduko duten metodologiak aukeratu ditugu oinarri, ikasleak etorkizunean lanbidean aurkituko dituen egoerei aurre egin ahal izateko.

María Carrasco ZabaletaOsasun Zientzien Fakultateko dekanoa

«Gizarteak gure erronkei erantzungo dieten legelariak behar ditu»

Unibertsitateak aurrean duen erronketako bat da gazteak gizarte-eraldaketa lideratuko duten lanbide-esparruetan aritzeko prestatzea. Erronka are handiagoa da kontuan hartzen badugu prestakuntza juridikoari eusten dioten parametroak zoratzeko moduko abiaduran aldatzen ari direla, hainbat faktoreren ondorioz, hala nola globalizazioa, biztanleriaren mugimenduak eta teknologia.

Zalantzarik gabe, kontuan hartu beharreko elementu guztietatik, Legal Tech-en egindako aurrerapenak, adimen artifiziala eta software juridiko berriak ari dira Zuzenbidea ikasteko eta aplikatzeko modua aldatzen. Arauak gizarteak aldatu ahala aldatzen dira eta, horregatik, konturatu behar dugu oso belaunaldi prestatuak behar ditugula gatazkei aurre egiteko. Hala, pentsamendu kritikoko gaitasunak oso baloratuak izango dira, baita harremanetarako gaitasunak eta legelariak enpleguari balioa emango dioten gaitasunak ere.

Horregatik, ilusioz ikusten dugu Deustuko Unibertsitateak urtero antolatzen dituen foroetan elkarrizketak izatea enplegatzaileekin, lege arloko bulegoekin, zerbitzu juridikoen hornitzaileekin eta enplegagarritasunaren lehen lerroan dauden guztiekin. Topaketa horretatik sortzen dira ikastaro guztiak, ikasteko baliabide berriei eta hezkuntza hobearen aldeko ekintza-plataformei eragiten dieten aukera berriak.

Gema TomásZuzenbide Fakultateko dekanoa

«Deusto Business Schoolek, enpresekin duen lotura eta konpromisoari esker, zure laneko esperientzia bultzatzen du»

Urtero, Deusto Business Schooleko 500 ikasle inguruk izaten dute lanbideko prestakuntza esperientzia bat, graduko eta masterreko titulazioetako nahitaezko praktiken bidez. Horrek, zalantzarik gabe, erraztu egiten du gure tituludunak laneratzea eta oso enplegagarritasun maila altuak izatea. Hala aitortzen dute AACSB eta AMBA nazioarteko akreditazioko agentziek, baita gure programak eta partaideak balioetsi dituzten ranking nazionalek eta nazioartekoek.

Horregatik, enpresa ehunarekin dugun lotura eta konpromisoa Deusto Business Schoolen ardatz estrategikoa izan da iraganean, hala da gaur egun eta etorkizunean ere hala izango da, nazioarteko enpresen, startup-en eta abarren zorroa zabaltzeko. Hori dela eta, azken urteotan berariazko praktika programak prestatu ditugu: Juan José Etxeberria Monteberria Bankoa Abanca praktiken programa, merkatu berrietan ETEen hazkundea sustatzera bideratuak; Familia Enpresa eta Talentua Praktiken Programa (PREFYT). Programa horren helburua da talentu gaztea Gipuzkoako lurraldeko familia enpresekin lotzea. Programa hori Rural Kutxak eta Antonio Aranzábal Fundazioak sustatzen dute. 4. mailako ikasleei aukera eman zaie ikasketetan mugikortasunaren seihileko bat eta nazioarteko praktiken beste seihileko bat uztartzeko, eta Gradu Amaierako 49 Lan egin dira, gure enpresa eta gizarte sareko erakundeekin lankidetzan.

Álvaro de la RicaDeusto Business Schooleko dekanoa

«Begiratzeko betaurrekoak, lan egiteko eskuak»

Gizarte eta Giza Zientzien fakultateak gazte profesionalak prestatzen ditu munduko hainbat arlo eraldatzeko: Komunikazioa, Euskal Hizkuntza, Filosofia, Politika eta Ekonomia, Hizkuntza Modernoak, Hizkuntza Modernoak eta Kudeaketa, Nazioarteko Harremanak, Gizarte Lana eta Turismoa. Gure ikasgeletan elkarlanean ikasten dugu errealitatea; justiziaren, giza eskubideen, balioen, berdintasunaren, aniztasunaren eta zentzu etikoaren ikuspegitik aztertzen laguntzen diguten betaurrekoekin begiratzen ikasten dugu. Beti begirada kritikoarekin. Profesionalak garen aldetik, ez da nahikoa begiratzea, egin egin behar dugu. Horregatik, pertsona bakoitzak bere diziplinatik jardunda, eraldatzeko aukera emango diguten gaitasunak lantzen ditugu. Begiratu eta egin.

Hori ezinezkoa da nora begiratu eta nola egin adierazten diguten erakunde, instituzio eta enpresekin lotura ona izan gabe; eskoletan, kasuak aztertzeko saioetan parte hartuz eta, batez ere, gure ikasleak curriculumaren barruko praktiketan hartuz, jakintza akademikoak eta profesionalizatzaileak integratzen lagunduz lortzen da.

Horregatik, Gizarte eta Giza Zientzien Fakultateak gure inguruko eta nazioarteko ehun sozial eta instituzionalarekin aliantzak egiten jarraitzeko erronka du, gure tituludunen enplegagarritasuna hobetzeko eta unibertsitate gisa erantzun diezaiekegun premia sozialak identifikatzeko.

--

«Hezkuntzak eta jarduera fisikoaren eta kirolaren esparruak pertsonen garapen osoarekin konprometituta dauden profesionalak behar dituzte»

Hezkuntza eta Kirol Fakultatea erabat konprometituta dago testuinguru eta gizarte mailako errealitate desberdinetara egokitzeko gaitasun handia izango duten profesionalak prestatzearekin.

Gizarteari zerbitzu eman behar diotela sentitzen duten profesionalak prestatzen ditugu eta horretarako, jakintzak ez ezik, pertsonen garapen osoari erantzungo dioten erronketara zuzendutako estrategia eta trebetasunak hartzen ditugu ardatz.

Horregatik, lan esparru desberdinetako praktikak funtsezkoak dira ikaskuntza prozesuan, lanbideko munduan lehenengoz murgiltzeko aukera ematen baitute, helburu horrekin konpromisoa hartuta duten pertsonen eskutik.

Isabel AricetaHezkuntza eta Kirol Fakultateko dekanoa